Followers

Friday, January 1, 2010

~1st January 2010~

hari ni..hari kefoya-foyaan aku..huhu~hujan untuk sepanjang hari ini..bangun-bangun pagi je,sangat2 seronok untuk menyambungkan tido..dalam keadaan yang sunyi,dingin dan kalo sambung mimpi-mimpi yang indah..lebih bermakna rasanya..mlm tadi plan nak basuh baju satu bakul setelah seminggu tak cuci..tapi,tak tercapai akalku apabila hujan turun dengan mencurah-curahnya..buat perangai gila+mental..breakfast+lunch dengan McD "double cheese burger"..my favorite..with fresh orange..

then merewang dan merawang-rawang g temankan azie,kak esah & ajie g makan KFC lak..kak esah lak tiba-tiba terjerit duit JPA dah masuk..after berita gembira semalam..duit LI masuk jugak..waaaa~ berpesta sungguh kanak-kanak JPA kn..seronok memerhatikan diorg..dalam pale otak tu mesti mcm2 diorang plan nak belikan???wawawawa...

aku dok belek2 sendal untuk menggantikan sendal aku yang dah haus tapaknya..dan menunggu masa je nak buat aku tergolek..huhu..tgk r macam mana..setakat ne, tak jumpa lak sandal yang berkenan dek mate..jimat duit aku untuk hari ni..(maybe sebab nafsu itu disekat sama-sekali untuk kumpul duit g cuti-cuti M'sia)..beginilah nasibku...



sebelum petang,kebosanan tahap maksimum+cipan gitu..layan movie.."SEPI"..aku ingat lagi 1st day movie ne keluar,hari khamis..aku jadi org pertama yang watch this movie..bagus..aku bagi 4 bintang untuk cita ne..kenapa tak cukup 5 bintang sebab 1 bintang lagi aku punya..kikiki~

cerita mengenai..hakikatnya cinta kedua itu wujud..dalam hidup ne, cinta tak semestinya sekali kita hidup,kita hanya melalui sekali sahaja perasaan jatuh cinta dan dicintai.Walaupun pelbagai kehilangan,ditinggalkan mahupun terpaksa untuk menerima seseorang..juz percaya lah..perasaan cinta akan muncul apabila tiba saat dan ketikanya...Itulah yang dinamakan takdir...

~Cinta tanpa perlu ditagih~

banyak dialog-dialog dalam SEPI ne buat aku tertarik..antaranya...

~bila kau dah jumpa si dia yang istimewa,kau tak akan lepaskan dia~

dan...

~tapi..kenapa jumpa untuk berpisahkan??~

dan...

~awak ne lari kepada sesuatu ataupun awak lari meninggalkan sesuatu???~

dan...

~saya tak boleh mengahwini awak, saya tak mencintai awak..dan saya rasa kita harus mengahwini orang yang kita cintai sebelum dia hilang buat selamanya saya nak habiskan setiap saat hidup saya dengan orang yang saya kahwini~



~mungkin anda sengaja ditemukan dengan insan yang salah supaya nanti apabila anda bertemu dengan insan yang betul, anda akan lebih menghargainya~
(ungkapan dari seseorang..yang buat aku terus mengharap bahawa adanya cinta kedua milik aku)

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails