Followers

Monday, January 25, 2010

~Andai itu Takdirnya~

tajuk entry kali ne macam syok je kn??macam terima dan redha jer ape pn yang jadi..siket-siket dialog dia.."andai itu takdirnya..leya redha..."

akhirnya..aku berjaya juga katam baca novel ni..tahniah kepada aku kerana berjaya meneruskan cerita bersiri ini..hehehe..lame sebenarnya tak baca novel..ne novel pertama aku baca time degree ne..huhuhu..agak sedey r..coz dulu pernah kecewa giler coz novel2 koleksi aku habis jahanam after kene banjir aritu..tapi aku tak salahkan takdir r.."andai itu takdirnya..aku redha.."..kan dah tiru ayat novel dah..habis sat g kene saman ngan akak siti rosmizah..sbb berlakunya plagiarism di situ..kikiki~

ok r cite ne..tapi sebelum ulas aku nak mengamuk sikit..coz kalo dah namanya novel..sumenya lebih pada imagination je..heroin die mesti cantik,kulit licin gebu,rambut ikal,badan kecik molek,ada lesung pipit..huhuhu..hero die lak mesti berbadan sasa,macho,hensem,penyayang+romantik..alamak..gua bengang maa...

~andai itu takdirnya~

ok..cite ne best..tapi awal-awal tu mcm agak teruk siket r..sebabkn ego si syed adam aizril bin syed abbas boleh dia bagi penampar time malam pertama..kurg asam boy btol..mmg time awal-awal cite ne mamat ne sangat-sangat dayus..dia rogol bini dia,pas dah rogol leh lak berentikan bini dia kat tepi jalan..pastu die tinggalkan..org sibuk buang anak die buang bini..mau macam gile bini die..temenung je kat tepi jalan..

lagi teruk bile time-time bini dia nak balik umah besar tu nak amek barang..die mengamuk..time2 bini die sarat mengandung ne..die leh hantukkan kepala bini dia kat tiang besar kat umah tu..pastu heret bini dia sampai ke pagar..mak oi..zalimnye..itu ke lelaki yang harus di taati dan di hormati??mengambil kesempatan atas kelemahan seorang wanita???

wawawawa..aku tangkap feeling r pulak..sorry ye..ok..ok..pengembaraan di teruskan..tapi last-last si syed aizril mengakui semua kesilapan dia..pas die kemalangan..baru dia sedar bini dia yang terbaik untuk dia sebenarnya..tp ada sebab gak r bini dia berbaik-baik..aku asik knalkan bini dia sbg "bini dia" je kn??nama bini dia nur aleya binti idris...

banyak gak r rintangan yg diorg harungi..tapi akhirnya diorg hidup bahagia..bersama-sama 3 org anak mereka..dania,darwin ngan danny..sweet..happy ending..


P/S: baca r kalo nak tangkap feeling ye??heeee..saat-saat romantik bagi aku time tiap kali aleya salam tangan aizril..pastu aizril kucup dahi aleya dgn penuh kasih syg..how sweet is it??suke..suke..suke..

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails