Followers

Wednesday, January 13, 2010

~NOKIA 6600 vs C702~

nak handphone baru..nak handphone baru...nak handphone baru.....

rasanya kesabaran tu dah terlebey-lebey kot..huhuhu..setiap masa dia hang ngan tau2 dia dah lelap je..patut r kerap gak r tye nape r arini hp aku senyap sunyi jer??rupanya dah mati pun..bateri problem maybe,padahal dah tukar bateri bulan lepas..or maybe bateri tak ori..begitu r nasibnya...

Mr.Sarboon kesayangan ku..

aku syg sgt2 hp ne..even org soh track in pn aku tak mau jgk..sbb ne je r harta pemberian arwah abg untuk aku..lgpn jenuh jgk r mengepau dia..dan akhirnya tercapai jugak memilikinya. Start guna time sem 2 tak silap aku,after Nokia 1600 (speaking clock) yg arwah belikan telah di kidnap oleh manusia yang suka meng-kidnap.Ada gak r dia sound,maknenye pasne abg belikan ko public phone je r ek..tak ilang2 lagi..hehehehe..itulah abg aku,yg terkenal ngan gurau senda dia (Al-fatihah kepada roh beliau)

Nak di jadikan cerita,dah namanya Mr.Sarboon aku ne "sabun"..pada suatu hari itu dia telah berenang-renang di dalam beg aku kerana air mineral aku tumpah dlm beg tu..nasib baik dia tak lemas r..juz tak kuar buih-buih je r..ngan bau best..balik2 umah,selamat dah Mr.Sarboon aku tu mati dan dalam keadaan basah lencun..huhu~

dah banyak kali kene repair ne,mula2 lemas.Pastu memory phone tak leh detect,pastu jatuh aritu keypad dia takleh tekan..dan yg paling latest adalah,membe aku selamat terhantar virus menyebabkan virus Mr.Sarboon aku berkeliaran di mana-mana..budak umah ne kalo bukak "gigi-biru" diorg..confirm aku turut serta anto MMS kat diorg..walaupun time tu aku tak pegang pn Mr.Sarboon tu...haaaa...dia dah berantu....TAKUTNYA....

nak format sbnrnya,tapi pk sygkan sume phone number dlm tu,note2 dlm tu,pic2 dlm hp tu..kang dah format sumenya ilang..dah r aku ne sorg yang terlalu mengagungkan kenangan..massage2 sweet...huhuhuhu..tp..smpai bila nak mcm ne ek??sanggup ke nak merana sampai skrg???dgn asik hang dia sbb dalam masa yg sama aku receive sms,dlm masa yang sama jugak mms aku on untuk membalas si penghantar..(kan aku dah ckp hp ne berantu)

aku mengidamkan hp ne...

Sony Ericsson C702

kenapa aku pilih hp ne???
  1. paling2 penting...dia boleh rendam kat dalam air!!!!hahahahaha..so pas ne kalo katekan dia berenang ke dlm air tu aku tak perlu risau dia lemas lagi
  2. warna dia nice..
  3. harga pn berpatutan,aritu survey pn dalam RM530++,mampu rasanya
  4. ada 3G,camera 3.5 MP,sound pn nice gak
  5. ok r..walupun skrg sume org nak kan i-phone,tp nafsu aku juz nak memiliki ne jer..

duit simpanan dah cukup dah,juz nak memiliki C702 ne mcm kene pk byk kali,HARUS ke???adakah itu satu keperluan ataupun keinginan semata-mata..wahai nafsu..tunduklah kamu...

or..adakah aku harus format je Mr.Sarboon dan still guna dia lagi..aku keliru..tp takpe r..yg penting rajin2 r baca ayat 1000 Dinar tu kn..sbb boleh terima rezeki yang tak disangka-sangka..hehehehe..mane tau murah rezeki ker ada org nak sponser beli..hehehe..or boleh dapat C702 tu ngan harga yg lebih murh ke????siapa sangka kn??

~INSYAALLAH~

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails