Followers

Saturday, August 21, 2010

Mengeluh sambil confuse...

Dalam umur aku yang begini...dan keadaan aku yang begini..serta kehidupan aku yang begini..membuatkan aku berfikir untuk menjadi begini...

haa...korg paham tak ape yang aku maksudkan??
mesti tak pahamkan??sebab aku sorang je yang paham..

meh..meh sini aku pahamkan korang ek..

umur aku dah 23tahun dah..takde maknenye aku nak rahsia-rahsia umur aku berapa yer...sebab aku bukan artis pun...*takut nmpak tua...

keadaan aku adalah mengalami sindrom pengangguran dengan jayanya..duduk umah tanam anggur..nak cakap manje taknak keje part time tak jugak r..nak je aku keje kat McD ke...KFC ke..Marrybrown ke..*amboi sume nak restoran makanan ringan ok..motif??? sebab bole ngecek bawak balik..hahahaha...tapi sebenarnya bukan manje pun..dalam pale memilih nak keje dalam opis..iaitu keje dalam keadaan duduk sambil mengunakaan otak untuk berfikir sebaik mungkin..

dengan kelayakan kos pembelajaan yang aku amek base on marine..membuatkan aku untuk keje dalam sektor yang bersesuaian yang qualification aku..*lebih kepada terlalu memilihkan??kalo orang lain memang cakap cmtu..tapi aku tak kisah pun korang nak cakap ape..aku ada alasan yang tersendiri..tu je rasenya ilmu yang aku ada..tak kisah r keje macam mana pun yang aku dapat tapi tolong r yang berkaitan ngan kapal....(kalo keje kat kilang kopi kapal api???nak tak??...korang memang melampau..tapi kalo kilang tu still ada import export kopi tu naik kapal...aku tak kisah bro...Ok..aku dah start merapu)

membuat aku berfikir...otak aku terpikir macam nak berkeliaran je kat area Pasir Gudang or Port Kelang ke..dari satu syarikat ke satu syarikat...nak sebar-sebarkan resume.."Encik..ada keje kosong tak??ne resume saya..jadi *kuli batak pekerja sepenuh masa tepat encik pun saya tak kisah...

haaa...harus ke begitu??tapi orang cakap r kan...nak buat sesuatu tu kene ada plan...jangan nak buat membabi buta jer...ok..



kita bukak yellow pages..kita belek satu-satu nama-nama shipping company..pastu kita call..then tanya ada keje kosong tak..kalo rezekinye diorang cakap ada..ok..sila hantar resume ada menerusi email ataupun alamat mereka..tak r membazir minyak..wang ringgit tambang teksi/bus/LRT...serta waktu..yang pada hakikatnya memang tak busy mane pun..hehehehe...

tapi tu r yang aku lalui sekarang...dalam hati nak keje..tapi dalam masa yang sama..*aku tak bersedia lagi nak keje...takut..takut dengan dunia pekerjaan yang macam mana keadaanya sebenarnya...but..i'm must to move to the other stage..MUST!!!

onestly aku ngaku..sape yang duduk umah memerap je ne..otak korang makin lame makin tumpul kan??langsung tak berkembang..tibe-tibe terpikir...shian mak aku...macam ne r keadaan dia setiap hari duduk umah...ye r..duduk umah ne kerjanya banyak dan tak akan habis sampai bila-bila..dan ape yang aku lihat kat mak aku..macam-macam dia buat kat umah ne untuk membahgiakan diri dia...

ideal dia..."mak rase nak tambah umah depan tu r....mak rase nak tukar langsir ne gune bunga-bunga besar..warne kuning...or..mak rase nak beli kursi jati yang siap ngan meja tu...kita letak kat hall tu cantik tak????"....hahahha...aku yang dengar ne pun BOTAK kepala..lagi r bapak aku...tapi tu r cara dia...hakikatnya..setiap masa nak kemas umah sebab bersepah dari luar ke dalam...dalam kata lain "tukang menyepahnya RAMAI...tukang kemasnya SORANG je.."

ok..takpe mak your assistant "DOMESTIC ENGINEER" ne sedia membantu...teeeheee....

sape kata aku blom di iktiraf jadi ENGINEER lagi???

hahahhahaha......*


p/s : enjoy the little things for one day, u may look back and realize they were big things.

6 comments:

  1. actually...life was not by chance but by choice..
    so tak salahkan kalo memilih??...

    ReplyDelete
  2. kita ad sbb kita memilih..cthnya la kn..kita ambik electrical..xkn tetiba nk g jadi fashion designer kn?hihi

    ReplyDelete
  3. i've been in ur shoes before..
    kena byk2 sbr..
    and berani mencuba ... ok dear? :)

    ReplyDelete
  4. thanks u guys..
    baik kak zila...dina kene berani kan kalo nak sesuatu tu..

    tanpa keberanian..angan-angan tak kn jadi kenyataan kn..=)

    ReplyDelete
  5. cuba dan terus cuba, then tawakkal, Insya Allah rezeki ade di mana2...sementar dok umah tu, upgrade skill "suri rumah", ne tahu jadi rebutan mak2 mentua nnt..hahaa :)

    ReplyDelete
  6. hehehehe...
    aah ek..btol gak tu...

    ok mane2 makcik nak sy jadi menantu die..sila buat appointment..

    hahhahaa...*perasaan sungguh ok..=P

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails