Followers

Wednesday, January 9, 2013

Aktiviti-aktiviti seharian, sampai tak ingat nak balik umah..

Emm..Jom tengok ape yang best kat tempat ne smpai tak reti nak balik rumah. Tiap-tiap pagi nak bangun tidur punyalah malas, jam bunyi pun matikan..Sedar-sedar dah jam 7.30pagi..nice sangat nak kene punch card before kul8.00. Agak-agak aku sempat mandi tak??shhhuutt..jang bitau sape-sape tau..

Here you go, ne r tempat aku selalu bertafakur sehabis baik. Kadang-kadang ada rasa nak bawak bantal dengan baju spare untuk tidur kat sini dan siap-siap mandi sambung keje esok..

"Tempat Termenung"

Ni mejaku, lebih dikenali sebagai "Tempat Termenung". Cer tengok ape yang best kat atas tu??semuanya nak bagi naikkan semangat..

  1. Ada Telefon yang selalu berdering setiap 10 minit. 
  2. Ada Kelender cute dari sesorang kontraktor sesat
  3. Kapal Layar cute yang bole buat aku belayar nun jauh ke hulu kesan dari tak dapat turun jetty
  4. Jam Meja genggam bermaksud "akan ku genggam setiap saat itu"..Oh itu tipu..keje aku dok buang masa je kat sini. Masuk meeting, keluar meeting, merayap dari level 1 sampai level 4 (tower)
  5. Kitchen dari budak-budak pejabat yang pergi holiday, dan itulah buah tangan azalinya kene bagi.
"tongkang pecah on scene"

Emm..kat atas tadi cuma bole explain siket je kan sebab limited. Sekarang dah bole bukak pekung dah.. kuikuikui..

  1. Kad pekerja yang orang soh pakai tapi aku soh Magazine holder tu pakaikan.
  2. Supplement & 100 Plus untuk penambah tenaga add on dengan air masak yang boleh buat ulang alik pergi toilet.
  3. Kamus dewan bahasa dan pustaka yang rasa menyemak je sebab besar sangat. Takpelah orang dah bagi hadiah, ya haruslah menunjukkan minat untuk guna.
  4. Dan yang paling best adalah. 3 jenis pakaian kaki yang harus ada. Dah nama pempuankan. Tapi aku ne pempuan lain macam siket. Pempuan-pempuan lain heel macam-macam warna kat bawah ne. Aku cuma ada 4 jenis jer. Safety Boot kalo nak kacau dan main sakat-sakat kat site. Kasut Government, istilah kasut hitam bertutup kalau nak jumpa customer & meeting, selipar Jepang untuk g toilet dan kasut flat & sendal flat untuk main lari-lari dari depan office sampai ke belakang serta dari level 1 sampai ke tower.
Sebenarnya, baru 2 minggu lepas dah tinggalkan tempat duduk ne. Kami di arahkan untuk berpindah ke level 2 supaya senang combinekan semua jabatan operasi, Technical & Safety & Marine. Dekat office level 2 macam ne lak positionnya..

"Makin seronok main lari-lari"

Cer teka kat mana position aku??haa..tu yang kat side kire siap ada tapeware warna biru. Keje makin bertimbun makanya kudapan pun kena makin bertimbun jugak untuk release stress..haha

2 orang malaon kat depan aku ne r departmentmate aku..kaki sakat,kaki mencekik dan kaki gaduh. 

Emm, 2 Jan 2013 aritu ada lagi perkhabaran yang masih belum official aku dapat. Aku di minta untuk turun level 1 kesan daripada aku time keje main lari-lari ke semua level kan..haha..No lah, ada perkhabaran indah 2 Jan lepas. Dah totally pindah bawah aku post lagi position meja aku k??hehe..InsyaAllah semoga semuanya di permudahkan dan berkat rezeki tahun baru kan.

Last but not least, nak kongsi playground aku..wink* wink**

Termenung tunggu operasi settle..fuuhhh!!

That's all for today..selamat malam kalian..Assalamualaikum..=) 
XOXO..Love & Hug..



No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails