Followers

Saturday, May 1, 2010

Mengimbau Kembali Kenangan Lalu

Salam semua...dok belek-belek facebook tadi..ada r aku collect beberapa pic time jadi "tukang belajar" dulu..kat facebook r nak buat jejak kasih kan..letak pic time-time sekolah dulu..then tagged r mane-mane yang jadi membe kite..then..yg kawan kita tu lak tagged membe2 yang die ada..lepas je berdozen-dozen notification dok naik jer..cari r..mane puncanya..rupe-rupenya ada adegen jejak kasih di situ..

mula r tau sejauh mana perkembangan kawan-kawan kita..ada yang dah tunang, nikah..beranak-pinak serta beranak-cucu [oh mengarut sungguh..sila abaikan]..so..gunakanlah facebook itu sebaik mungkin yer.. dari pesanan penaja...kuikuikui...

aku nak buat album zaman persekolah kat entry kali ne..sila layan jika mahu..dan sila tinggalkan jika tidak berminat..hehehe..takde r..di alu-alukan untuk menziarah ye rakan-rakan mayaku..



2 jaya

ne pic aku time muda sekali..time darjah 2..tahun 1995...ramaikan??seronok tengok..semua muka kanak-kanak ribena yang tak matang lagi..pic formal pun leh jadi pic main-main.. kedudukan aku yang kat tengah-tengah tu..belakang Cikgu Rosnah..aku memang terkenal dengan ketunjanganku..so setiap kali gambar..mesti aku di tengah-tengah yer.. ingat lagi time ne..aku baru pandai membaca sebab aku buta huruf sikit..hahahaha...tapi skrg dah excellent..gegegge... ne je r satu-satunya pic aku time sekolah rendah...comey aku ketika ini kan??kikikiki...perasaan...

2 Arif 3

ne lak pic time naik sekolah menengah..time form 2..tahun 2001.. yang aku ingat time tahun ne..muka aku merah menyala yer..baru masuk zaman remaja..hormon tak tentu arah lagi..pimple naik dengan banyaknya..sampai salah sorang budak boys kelas aku lebelkan aku "miss jerawat"..hehehhe...agak sakit r..tapi aku buat bodoh jer..adat r zaman mula-mula naik..tapi sekarang dah comey dan ayu kan??..kedudukan aku time yang tujuh dari kiri..still lagi terkenal sebagai wanita kedua tertinggi di kelas yer..galah..kikiki~~

3 Bistari 3

tahun 2002..time ne aku yang tertinggi sekali..tengok barisan depan dan kat tengah-tengah tu..itu aku yer..muka dah sedikit matang kan??dah form 3..guru kelas time tu En.Jamal..pakcik aku..hehehe..aku pakai kain warna maroon time ne sebab aku pengawas perpustakaan...suka baca buku time ne..sebab aku tukang jaga buku library..hehhee..


5 Sains 1

ne pic last aku kat Sekolah Menengah Kebangsaan Bandar Kota Tinggi (SMKB)...time form 5 pada tahun 2004..aku masuk kelas budak-budak bijak time ne..hehehe..sebenarnya harap je kelas sains 1, tapi aku tak minat sangat stay kat kelas ne..sebab budak-budaknya semua skema..jiwa tak serasi gitu..sebab aku kuat main-main..kedudukan aku macam biase kat hampir pertengahan..hehehe...

time ne..rest hour jer..budak-budak ne sibuk bukak buku study..aku g merewang kat kelas sains 2 yer..hahahha..seronok sangat time tu..budak-budak sekolah semua confuse aku budak kelas mane..bersepah-sepah je merayau..tapi,Alhamdulillah..sebab study ngan budak-budak ne r..SPM aku tak r seteruk mane..di paksa study..sebab semua kene study..

Praktikum Fizikal 33

2005..pic kendid time zaman Matrikulasi..seronok sangat time ne..dalam banyak-banyak zaman study..aku rindu sangat zaman ne..memang keadaan time tu..semuanya kene rushing..study kimia,fizik ngan math punya r lelah..3 subjek je..tapi susah giler..dengan terencatnye..dah biase duduk umah zaman ne kene masuk asrama..kami rapat antara satu sama lain..study-study jugak..main-main jugak..Rindunya mereka...


Max-G

4 tahun kami bersama...macam-macam yang di lalui bersama...Sarjana Muda Sains Gunaan (Teknologi Maritim)..semuanya 34 orang sahaja..maybe sebab tu hubungan kami sangat-sangat rapat...macam adik-beradik..merantau ke Terengganu...sedangkan semuanya asal luar dari Terengganu...Perak, Johor, Sarawak, Selangor...Chinese, Malay, India semuanya satu malaysia...Sayang kamu semua....MUUUAH....


poyo jer..



nota kaki : kenangan indah..yang tak perlu di lupakan...setiap ketika itu adalah merupakan waktu-waktu yang sangat bermakna..

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails