Followers

Thursday, February 11, 2010

~Mau Pulang~

aku sedang berkemas-kemas barang-barangan untuk di bawa pulang..esok kapal terbang a.k.a bus transnasional aku kul 9.30am..huhuhu..dah lame sbnrnya tak balik siang..selalunya balik naik bus malam..tp apakah daya..tiket bus habis dah..dari tak balik cuti terus baik aku pulun jer naik siang..aku bukan apa tak nak naik bus siang ne..lepak giler dalam bus..bayangkan..naik bus time hari baru nak terang (pagi)..ko naik bus dari KT ke KT (Kuala Terengganu ke Kota Tinggi) selama 8 or 9 jam dalam bus tu..smpai-sampai kota hari bertukar ke baru nak gelap-gelap..huhu..

itu bermakna aku "kesiangan" di dalam bus sahaja..org ckp kesiangan tu ko bgun tido sedar-sedar matahari dah terpacak kat atas pale..tapi istilah kesiangan aku adalah aku melalui hari-hari siang itu hanya di dalam bus..dah nasib badan..huhuhu...

aku lagi prefer naik bus gerak malam nak tau apa sebabnya??haa..tak rasa pun yg diri ini dalam perjalanan dan melalui beberapa daerah dari KT ke KT tu..ye r..naik bus kul 9 mlm..trus ...zzzzzzzzz...jaga-jaga je dah sampai kota..taraaaa.....kul 5 pagi..dan dah smpai kota hari dah terang..dan aku boleh melalui aktiviti siang hari di rumah or perkampungan aku..indahnya...sebab dah tidur nyenyak kat hotel 5 tahi bintang...hehehehe...
mcm ne r aktiviti aku selama 4 tahun hidup merantau kat Terengganu ne..

ayah aku cakap aku ne membesar dalam bus...dari KT ke KT..pastu patah balik KT ke KT..teringin gak nak naik flight sbnrnya..tapi kalo naik firefly pn..kene ada transit kat KL dulu baru sampai Senai..lepak lor..baik aku naik bus terus smpai kota..terima je r kenyataan ini..

ok..ok..full stop..aku nak teruskan pack baju-baju ne..tata..


kenderaan mewah yg ingin aku miliki...

p/s: Doakan aku selamat smpai di perkampunganku ye...Thanks korg...

4 comments:

  1. salam. dulu lebih suka naik bas malam. tapi sekarang lebih suka naik bas pagi. niway, selamat sampai ke destinasi.

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails